2012. november 13., kedd

regisztrációs adó 2013

Regisztrációs adó  2013 - Feltételek !
2011.szeptember óta a közúti forgalomban kizárólag magyar hatósági engedéllyel és jelzéssel rendelkező gépkocsik vehetnek részt. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon a magyar üzembentartóval rendelkező járművek csak magyar rendszámmal használhatók, illetve magyarországi lakóhellyel rendelkező gépjármű-vezetők országon belül csak magyar rendszámmal ellátott gépjárműveket vezethetnek. Kivételek persze itt is vannak, így például a fő szabály nem vonatkozik azokra a járművekre, amelyeknek forgalomba helyezését a hatóságnál már kezdeményezték, az életvitelszerűen nem Magyarországon élő személyekre és a többnyire nem Magyarországon tevékenykedő vállalkozásokra, szervezetekre. 2012 január 1-jétől változott a regisztrációs adó megállapítása és mértéke, elmondható, hogy kedvezőbb az eddigieknél. Akár tízezreket is megtakaríthat az, aki használt autót vásárol. Általánosságban csökken hazánkban a regisztrációs adó 2012-ben, sőt a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének javaslata alapján az is megtörténhet, hogy az új autók adóplafonját lecsökkentik 3,2 millió forintról 2 millióra. Ez elsősorban a külföldi rendszámos autók esetében az adóelkerülést szorítaná vissza, ami a kereskedők és az adóbevétel szempontjából is egyaránt kedvező lehetne. A regisztrációs adó 2013. évi táblázatából kiderül, hogy a hibridautók forgalomba helyezésekor idén 76 ezer forintot kell csak fizetni az eddigi 380 ezer helyett. 1,1-1,4 literes benzines, és 1,3-1,5 literes dízelautók után a regisztrációs adó 2012. évi mértéke az eddigi 350 ezer forintról akár 65 ezer forintra is csökkenhet. A villanyautók tekintetében az adó mértéke 0 forint. Azon új, vagy maximum egy éves személyautók esetében, melyek a legjobb környezetvédelmi kategóriába soroltak, a legkisebb kategóriában a fizetendő adó 250 ezer forint helyett csak 45 ezer. Az adó csökkenése leginkább az új autók vásárlására ösztönözhet, ez pedig meghozhatja az új autó vásárlási kedvet, ami igen kedvező hatással lehet az autóparkunk életkorára, valamint természetesen némi gazdasági fellendülést is eredményezhet ebben a piaci szegmensben. A változásokat elsősorban a motorok fejlődésének köszönhetők, hiszen az új táblázatban már szerepel az Euro5-ös környezetvédelmi norma, mint legkedvezőbb kategória. Úgy tűnik, hogy a használt autók avultatásának lehetősége megmarad, tehát például egy 5 éves autó esetén a díj felével, 11 esztendősnél negyedével, 20 évesnél pedig tizedével kell csak számolni.
A regisztrációs adó  2012. januártól fizetendő mértéke függ az autó környezetvédelmi besorolásától és korától, ennek tükrében néhány közkedvelt típus után fizetendő regisztrációs adó mértéke az alábbiak szerint alakul a 2011-es adó mértékéhez hasonlítva:
TípusElső forgalomba helyezés időpontja (hó/év)
Regisztrációs adó 2012
Regisztrációs adó 2013
Audi A6 2.0 TDI02/2008377.000271.000
BMW 320d 184 PS06/2010533.00099.000
Mercedes-Benz E 220CDI03/20101.011.000187.708
Opel Astra 1.7 CDTI Caravan04/2005149.000136.708
Ford Mondeo Turnier 2.003/2009438.000323.000
Peugeot 60705/2007163.000114.000

A céges autók esetében nem ilyen kedvező a helyzet, itt a kiadások összességében megemelkednek, mivel a legnagyobb volumenű 1,6 literes erőforrással szerelt autók regisztrációs adója 2012. januártól, ha nem is nagyon nagy mértékben, de magasabb lesz. Ehhez még hozzá kell számolni az üzemanyag árak állandó változását, valamint a gázolaj jövedéki adójának emelkedését és természetesen a mindenre kiható 2 százaléknyi áfa növekedést is. Ezek a körülmények persze a magánautósok által fizetendő összköltségeket is befolyásolják, hisz a forint „mozgása”, az illetékek megemelése és egyes autómárkák árának emelkedése itt is megmutatkozik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése